BOLA BALING WORLD

Rabu

KEJOHANAN BOLA BALING REMAJA DUNIA


 
KEJOHANAN BOLA BALING REMAJA DUNIA 2011
TEMPAT: ARGENTINA
TARIKH : 11 - 21 OGOS 2011

PASUKAN-PASUKAN YANG LAYAK

KUMPULAN  A

KUMPULAN  B
A1
CROTIA

B1
MESIR
A2
SERBIA

B2
PERANCIS
A3
SWEDEN

B3
QATAR
A4
SLOVENIA

B4
BRAZIL
A5
BAHRAIN

B5
NEW ZEALAND


KUMPULAN  C

KUMPULAN  D
C1
DENMARK

D1
SEPANYOL
C2
JERMAN

D2
SWITZELAND
C3
TUNISIA

D3
ARGENTINA
C4
KOREA SELATAN

D4
GABON
C5
RUSSIA

D5
CHILIE

11 OGOS 2011
HARI PERTAMA KEJOHANAN

Perlawanan pembukaan kejohanan kali ini di antara tuan rumah, Argentina yang bertemu Chilie di Stadium Kelab Once Unidos di hadapan kira-kira 7000 orang penonton. Kedua-dua penjaga gol, Alejo Smalc dari Argentina dan Felipe Garcia dari Chilie terpaksa bekerja keras menyelamatkan pintu gol mereka dari dibolosi. Pada separuh masa pertama Argentina mendahuli dengan 14 - 11 dan di akhir perlawanan Argentina berjaya mengalahkan Chilie dengan keputusan 30 -22.
 

 

 

Dalam kumpulan B, Brazil berjaya mendahului Perancis di separuh masa pertama dengan jaringan 18 berbalas 14 dan seterusnya berjaya mengekang asakan pasukan Perancis dan seterusnya memenangi perlawanan pertama ini dengan keputusan 32 - 31.

Dalam kumpulan D, Gabon tidak berupaya untuk menyaingi kehebatan pasukan Switzerland dari awal lagi setelah ketinggalan 9 - 23 pada masa pertama dan seterusnya kalah dengan jumlah jaringan 44 - 24.
 

 

 

Pertemua kumpulan A antara pasukan Serbia dan Slovenia berkesudahan  dengan seri 27 - 27. Biarpun pasukan Slovenia berjaya mendahului 18 - 13 pada separuh masa pertama namun pengalaman Serbia berjay mengikat keputusan di akhir perlawanan.

Jerman yang merupakan juara dunia memulakan perlawanan pertama meraka bertemu dengan juara Asia iaitu Korea Selatan. Kehebatan dan kepantasan Jerman sememangnya sukar dibendung oleh pasukan Korea. Korea tunduk dengan keputusan 40 - 30.

 

 


Kumpulan B pula pertemuan antara Qatar yang berjaya memenangi perlawanan pertama dengan New Zealand dengan jaringan yang besar, 53 - 14. Dengan susuk tubuh yang lebuh besar berbanding pasukan 'Kiwis', Qatar mendahului dari awal perlawanan. Separuh masa pertama mereka telah mendahului 34 - 6.

Perlawanan yang melibatkan Russia dan Tunisia berkesudahan dengan kemenang untuk pasukan Russia setelah berjaya mengekang kelincahan pemain Tunisia. Kejayaan mengawal permainan dalam separuh masa kedua memberikan kelebihan kepada pasukan Russia dan akhir memenangi perlawanan ini dengan jaringan 28 - 26 (14 - 14).

 

 

 

Pasukan Sweden pula menghadapi masalah dalam perlawanan pertama mereka untuk mengalahkan pasukan kerdil seperti Bahrain.  Mereka gagal mengutip mata penuh setelah sekadar seri 27 berbalas 27 dengan Bahrain.

Pada 11 Ogos 2011, pasukan Sepanyol turun menentang pasukan tidak ternama dari Afrika iaitu Gabon.Keputusan penuh Sepanyol berjaya mengalahkan Gabon dengan jaringan 31 - 13 (16 - 6). Manakala pasukan Mesir pula turun menentang pasukan Brazil. Mesir yang merupakan pasukan pilihan berjaya mengalahkan pasukan Brazil dengan jaringan 38 - 21 (20 - 8).

 

 



 
Penjaring Utama Jerman, Hans

 
Pemain Crotia cuba membuat jaringan

 
Pertahanan Crotia cuba menghalang serangan pemain Serbia

 
 Pemain Serbia cuba menjaringkan gol

 
Pemain Perancis, Derott membuat percubaan ke arah pintu gol Mesir

 
 Seorang pemain Mesir tercedera ketika bertemu Perancis

 
Penjaring utama Sweden... Freimann

 
Freimann mengacah dan cuba membuat jaringan ke gol Slovakia

 
Pemain utama Sweden... Gottfridsson

 
Jurulatih Sweden... Klingvall

 
Jurulatih Slovakia, Jursic















Tiada ulasan: